Opis szczegółowy
Żeglarstwo - z czym Ci się kojarzy?
Swoboda, dobra zabawa, wyzwania, przygoda, zmagania ze sprzętem i własnymi słabościami ?
A gdyby tak mieć małą żaglówkę - akurat taką, by wrzucić ją na dach samochodu - i hej gdzieś nad wodę .....
Pełna swoboda - bo łódka jest mała i bardzo lekka, więc nie potrzeba dźwigu, slipu i pomocy, wystarczy po prostu kawałek brzegu i już jesteś na wodzie. Kadłub, maszt, żagiel - montaż w 10 minut. Wszystko proste, jak tylko jest to możliwe.
Nie potrzeba długich szkoleń i w jeden dzień stajesz się mistrzem własnej żaglówki.
Jesteś bezpieczny - łódka jest niezatapialna i bardzo stabilna. Nie zawiedzie Cię, bo jest pewna i wybacza błędy.
Po prostu sama przyjemność. Ale taką frajdę najlepiej z kimś dzielić, więc łódka jest dwuosobowa. Miejsca jest dużo, więc można zabrać cały biwak.Ale co zrobić,jeżeli akurat nie wieje, albo naszła Cię ochota na wędkowanie z łódki?
Wtedy możesz zmienić napęd na ręczny (wiosła) lub mechaniczny (silnik). Ważne, że nie tracisz czasu.
Ale podobno żeglarstwo to też mycie pokładu, naprawa sprzętu i ciągła uwaga, by coś się nie zepsuło .....Idealna żaglówka jest niemal niezniszczalna - nie trzeba jej malować, nie boi się kamieni, a wyczyścić można ją paroma chluśnięciami wody.
Czy taka żaglówka istnieje?
Tak - to Fly.
Fly to mała żaglówka dwuosobowa z monolitycznym, dwuwarstwowym kadłubem wykonanym z polietylenu. Miecz w skrzynce mieczowej wyjmowany, ster składany z rumplem z przedłużką. Maszt aluminiowy niezatapialny, żagiel dakronowy z listwami.
Polietylen to tworzywo całkowicie odporne na działanie czynników atmosferycznych, nie chłonące wody i bardzo wytrzymałe nawet w niskich temperaturach, czym przewyższa inne materiały - jak żywice poliestrowe i drewno. Zwłaszcza wysoka wytrzymałość udarnościowa sprawia, że łódka wykonana z tego materiału nie uszkodzi się przy uderzeniuw brzeg czy kamienie na dnie. Łódki z polietylenu nie trzeba malować ani poddawać konserwacji, przez co nawet przy intensywnej eksploatacji zachowuje bardzo długo sprawność. Polietylen sam w sobie jest lżejszy od wody, a dodatkowo łódka jest dwupłaszczowa (podwójne dno) i posiada wiele komór wypornościowych. Nawet przy przewróceniu łódki, przedziurawieniu jednej lub dwóch powłok i całkowitym wypełnieniu wodą, łódka utrzymuje się na wodzie, a załoga ma w niej cały czas bezpieczne oparcie. Ostro zarysowany dziób gładko przechodzący w szeroką rufę zapewnia niskie opory czołowe przy jednoczesnej zwrotności i stabilności konstrukcji. Dzięki temu Fly doskonale nadaje się do szkolenia i rekreacji